mandag den 1. april 2024

Franks genbesøg biotop - biotop status

 

Ved godt at dette blog skulle være senest udgivet uge 12 men grundet sygdom og arbejde skulle dette desværre udsættes et par dage....

Eftersom biotopen har været mit udgangspunkt for en del aktiviteter kan jeg efter mit genbesøg se at naturen har ændret sig - dette kan medfører nye eller andre aktiviteter eller mere af det samme. En fisketur er altid lidt mere medgørlig i forår end om vinteren ...dette er naturligvis en smagssag men målgruppen som jeg har udvalgt er nok lettere at motivere når vejret er mild. 



Der har ændret sig meget hvis man tager sig tid til at være opmærksom - alt er blevet grønnere, nogle planter og træer er begyndt at spire samt at vandet har trukket sig tilbage og strømmen i floden ikke er så kraftig mere.



Nu når jeg har et semester i natur og udeliv må jeg erkende at jeg er blevet mere opmærksom på naturen og de elementer der medfølger. Fx har jeg opdaget at jeg har ugler i min træ grundet deres lyde. Jeg vil påstå at jeg ellers ikke ville være opmærksom på dette og efter denne fantastiske oplevelse bliver jeg endnu mere opmærksom i naturen




1 kommentar:

  1. Hej Frank - kiggede lige forbi. Spændende med uglerne - har du også fundet lidt gylp?
    Vh Ida

    SvarSlet

Sørens myrer

  Myrens evne til at booste de unges selvværd og selvtillid. Da målgruppen er taget ud fra de unge jeg arbejder med til dagligt, passer dett...